logo
امروز : یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۵
[ شناسه خبر : ۲۷۷۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر روابط عمومی آب و فاضلاب استان زنجان؛

آب شرب شهر قیدار جیره‌بندی نشده است/۹۶ درصد فضای سبز زنجان با آب خام آبیاری می‌شود

آب-شرب-شهر-قیدار-جیره‌بندی-نشده-است-۹۶-درصد-فضای-سبز-زنجان-با-آب-خام-آبیاری-می‌شود-
مدیر روابط عمومی آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در چند روز گذشته به دلیل کاهش سطح آب در مخازن مشکلاتی ایجاد شد و همین امر سبب قطعی ۳ ساعته آب در ۶ روز متوالی شد اما در حال حاضر مشکل رفع شده و هیچ گونه جیره‌بندی برای قیدار مطرح نیست.

مصطفی اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در طول روز‌های گذشته به دلیل کاهش سطح ذخیره آب در مخازن مشکلاتی در تامین آب شرب شهر قیدار پیش آمده بود که سبب نارضایتی برخی شهروندان شد.

وی با بیان اینکه اختلاف ارتفاع در قیدار بالا است، افزود: به مدت ۶ روز در هر روز به مدت ۳ ساعت در مناطق پایین دست و بالادست شهر به لحاظ ارتفاعی قطع می‌شد تا مخازن شهر آبگیری شوند با این وجود این مسئله در حال حاضر به طور کامل مرتفع شده است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه چاه‌های آب شرب قیدار در فصل تابستان به علت مصرف بی‌رویه چاه‌های آب کشاورزی در حدود ۲۰ درصد افت آب‌دهی داشتند، گفت: با خنک شدن دمای هوا، کاهش مصرف مردم و کاهش میزان مصرف آب در بخش کشاورزی؛ دبی آب چاه‌های قیدار به حالت قبل باز می‌گردد و مشکلی پیش نخواهد آمد.

وی بیان کرد: اگر جیره‌بندی آب در همدان مطرح باشد، هیچ ارتباطی به زنجان و قیدار ندارد و علت کم‌آبی همدان احتمالا به دلیل خشک شدن سد اکباتان است.

وی در ادامه در خصوص آبیاری فضای سبز در سطح شهر زنجان اذعان کرد: ۴ درصد آب فضای سبز از آب شرب تامین می‌شود و ۹۶ درصد آن آب خام است. و ما به عنوان وظیفه قانونی پیگیر هستیم تا آب شرب در مصارف غیر ضرور مورد استفاده قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه در برخی نقاط شهر فضای سبز محدود ۵۰ متر مربعی وجود که امکان لوله‌گذاری و انتقال آب در سطح وسیع برای آبیاری این سطح با آب خام نیست، بیان کرد: همین امر باعث شده تا در این مکان‌ها انشعاب آب شرب داده و با تعرفه خاصی از شهرداری هزینه دریافت می‌شود اما تاکید به شهرداری این است در مکان‌هایی که امکان دارد انشعاب آب شرب برگشته و آب خام استفاده شود. با این وجود همه دستگاه‌های دولتی پیگیر بوده و تعاملات را دارند./ب

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۵
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۹
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴